PROJE HAKKINDA
BES & WEB E-Twinning Projesi okulumuz Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni Nurullah AKYILDIZ koordinesinde yürütülmektedir.
Günümüzde teknolojik gelişmelere bağlı olarak giderek daha hareketsiz bir yaşam tarzı benimsenmektedir. Bu yaşam tarzının etkilediği yaş gruplarından birisi de çocuklardır. Hareket bir çocuğun bedensel gelişimi için çok önemlidir.
Uzaktan eğitim ile verilmek zorunda kalan Beden Eğitimi ve Spor derslerinde, Web araçları kullanılarak ekran başındaki öğrencilerimizin eğlenceli ve bol hareketli vakit geçirilmesi sağlanacaktır.
ÇALIŞMA SÜRECİ
Proje süreci 4 ay olarak belirlenmiştir.( Aralık 2020- Mart 2021).Öğretmen ve öğrencilerin proje süresince Twinspace'i etkin kullanmaları paylaşım yapmaları teşvik edilecek ve forumların aktif kullanılması sağlanacaktır. Proje üyelerinin fikirleri alınacak ve ekip çalışması, işbirliği içerisinde proje yürütülecektir.
TAKVİM
ARALIK
*Proje ortaklarıyla tanışılması ve planlama,
*Öğrencilerin seçilmesi, Velilerin bilgilendirilmesi,öğrenci izinlerin alınması,iletişim bilgilerinin alınması,
*Okul tanıtım videolarını hazırlanması
*Öğrencilere Web araçları kullanım ön testinin yapılması,
*Proje logo afiş seçimlerinin tasarlanması ve oylanması,
*Yerli Malı haftasında Beslenme üzerine çalışmaların yapılması,
OCAK
*Ocak ayı introlarının hazırlanması,
*Öğrencilerin kendilerini tanıtan karakter videoları hazırlaması ( Pixton, Voki vb.)
*Sağlık,spor,beslenme temalı Yeni yıl takvimlerinin hazırlanması, ( canva, Pixton vb. )
* Öğrenciler tarafından Voki uygulaması üzerinden Tarihe damga vuran sporcuların seslendirilmesi (BİL BAKALIM BEN KİMİM ? )
*Tüm proje üyleri ile birlikte Spor Temalı Zihin Haritalarının oluşturulması,
ŞUBAT
*Öğrencilerimiz tarafından Eğitsel oyunların hazırlanması ve grup üyleri ile birlikte oynanması , ( Anagram, Bulmaca, Eşleştirme vb. )
*Çevirim içi Ödüllü Spor Bİlgi Yarışmasının tüm öğretmen, öğrenci ve velilerin katılımı ile birlikte yapılması ,
MART
*Öğrencilere Web araçları kullanımı Son Testinin yapılması,
*Webinar,
*Proje değerlendirmesi,
*Ortak ürün yapılması - Dijital Dergi Hazırlanması ( Story Jumper )
PROJE ÇALIŞMALARININ MÜFREDAT İLE İLİŞKİLENDİRİLMESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERS KAZANIMLARI
BE.7.1.2.9. Geliştirdiği materyali spor ve etkinliklerde kullanır.
Öğrenciler Worldwall üzerinden hazırladığı eğitsel oyun ders materyallerini Beden Eğitimi ve Spor dersinde uygulamıştır.
BE.7.2.2.2. Fiziksel etkinliklerde uygulayabileceği kişisel beslenme programını hazırlar.
Öğrencilerimiz ile Yerli Malı haftasında Form sayfamızda Beslenme konulu tartışmalar yapılarak , Sağlıklı ve Dengeli Beslenme konuları işlenmiştir.
BE.7.1.2.4. Oyun ve etkinliklerde zamanı etkili kullanmanın önemini fark eder.
Öğrencilerimiz , Spor Bilgi Yarışmaları ile sorulan soruları doğru ve hızlı cevaplamanın önemini fark etmişlerdir.
BE.7.1.2.6. Oyun ve etkinliklerde İş Birliğinin Önemini kavrar.
Öğrencilerimiz, Ortak Çalışma ürünleri ile iş birliği çerçevesinde hareket etmişlerdir. ( zihin haritaları , takvim çalışmaları vs. )
BE.7.1.2.5. Dünyaca ünlü sporcuları tanır.
Öğrencilerimiz, Bİl Bakalım Ben Kimim etkinliği ile, Türk ve Dünya sporcuların karakterlerini oluşturup onların hayat hikayelerini seslendirmiştir.
PROJEDE KUILLANILAN WEB ARAÇLARI TANITIMI
Voki
Öğrencilerimiz Sporcuların Tanıtımlarını hazırlamıştır.
WorldWall
Öğrencilerimiz Eğitsel Oyun Hazırlamış ve bunu derslerde diğer arkadaşları ile oynamıştır.
Meind Meister
Öğrencilerimiz Zihin Haritası öğretim yöntem tekniği ile Ortak Çalışmalar yapmıştır.
Kahoot
Ödüllü Çevirim İçi Spor Bilgi Yarışması düzenlenmiştir.
Canva
Öğrencilerimiz projemize Logo ve Afiş Çalışmaları yapmıştır.
Canva
Öğrencilerimiz Ortak Çalışma ürünü olarak YENİ YIL TAKVİMİ hazırlamıştır.
Google Form
Öğrencilerimize Proje Ön test ve Son Testleri Uygulanmıştır.